Algemene voorwaarden

 

Algemene voorwaarden

 

I.

Algemene bepalingen

 

  1. Deze algemene voorwaarden (hierna de "algemene voorwaarden" genoemd) zijn van toepassing op aankopen in de online winkel www.dedoles.be, beheerd door Dedoles bv, met maatschappelijke zetel te Za Koníčkom 14, 90201 Pezinok, Bedrijf ID: 46706305, geregistreerd bij de Arrondissemnetsrechtbank Bratislava I, dossier nr.: 81976/B, e-mail: hallo@dedoles.be, contactpersoon: Jaroslav Chrapko, tel. nr.: 0917 611 041.
  2. De algemene voorwaarden maken integraal deel uit van de koopovereenkomst tussen de verkoper en de koper.
  3. Alle contractuele betrekkingen worden gesloten in overeenstemming met de geldende wettelijke voorschriften in de Slowaakse Republiek.
  4. Indien de contractspartij een consument is, zijn er betrekkingen waarop de volgende algemene voorwaarden niet van toepassing zijn en deze betrekkingen volgen dan de onderstaande wetten:
    • 40/1964 van het Staatsblad van de Slowaakse republiek het Burgerlijk wetboek, zoals gewijzigd;
    • 250/2007 van het Staatsblad van de Slowaakse republiek betreffende de consumentenbescherming, zoals gewijzigd;
    • 102/2014 van het Staatsblad van de Slowaakse republiek betreffende de consumentenbescherming bij de verkoop van goederen of het verlenen van diensten op de basis van een overeenkomst op afstand of buiten de verkoopruimten van de verkoper en tot wijziging en aanvulling van bepaalde wetten, zoals gewijzigd;
    • 22/2004 van het Staatsblad van de Slowaakse republiek betreffende de elektronische handel, wijziging en aanpassing van de wet nr. 128/2002 van het Staatsblad van de Slowaakse republiek betreffende het staatstoezicht op de interne markt op het gebied van de consumentenbescherming en betreffende de wijziging en de aanpassing van de bepaalde wetten zoals gewijzigd bij de wet nr. 284/2002 van het Staatsblad van de Slowaakse republiek zoals gewijzigd.
  5. Indien de contractspartij een ondernemer is, zijn er betrekkingen waarop de volgende algemene voorwaarden niet van toepassing zijn en deze betrekkingen volgen dan de wet nr. 513/1991 van het Staatsblad van de Slowaakse republiek het Handelswetboek, zoals gewijzigd.

 

II.

Definities

 

  1. Een consumentenovereenkomst is elke overeenkomst, ongeacht de rechtsvorm die de leverancier met de consument heeft gesloten.
  2. De verkoper is Dedoles, bv, die een internetwinkel exploiteert. Het onderwerp ervan is de verkoop van goederen via de internetwinkel en bevindt zich op de website dedoles.be (hierna de "internetwinkel" genoemd).
  3. De koper is een klant die onder een koopcontract een contractuele relatie met de verkoper aangaat.
  4. De klant van onze webwinkel kan elke natuurlijke persoon of elke rechtspersoon zijn die interesse heeft getoond in het kopen van goederen in de internetwinkel. Onder deze algemene voorwaarden omvat de klant ook, in bepaalde omstandigheden, een derde partij die de klant in een bindende bestelling aanwijst als de persoon aan wie de bestelde goederen moeten worden geleverd (hierna te noemen de "bevoegde persoon"). Vermelding van de naam van de bevoegde persoon in een bindende bestelling wordt beschouwd als zijn toestemming om de bestelde goederen over te mogen nemen.

 

III.

Bestelling en afsluiting van het koopvereenkomst

 

  1. De koper selecteert het product op de basis van het actuele aanbod in de internetwinkel en de koper bevestigt dit door op de knop "Kopen" te klikken, het bestelformulier in te vullen (e-mail, in het geval van aankoop een leveringsadres), het aantal producten te kiezen en de betalingsmethode te kiezen (Paypal, creditcard, contant bij ontvangst). Bestellingen die via de internetwinkel worden geplaatst zijn bindend. Bij het verzenden van de bestelling bevestigt de koper door actief te klikken dat hij kennis heeft genomen van deze algemene voorwaarden en ermee akkoord gaat.
  2. Het voorstel om de overeenkomst te sluiten is de plaatsing van de aangeboden goederen in de internetwinkel, de koopovereenkomst wordt gesloten door de verzending van de bestelling door de koper en de ontvangst van de bestelling door de verkoper. Na verwerking van uw bestelling sturen wij u direct een ontvangstbevestiging naar uw e-mailadres met een orderbevestiging (orderacceptatie), waarin het ordernummer, de naam en specificatie van de goederen, de prijs van de goederen en de verzendkosten (verzendkosten), de betalingsmethode, de verwachte levertijd van de goederen, het afleveradres, de verkoper of andere relevante informatie is opgenomen. Door het ontvangen van een orderbevestiging per e-mail wordt de koopovereenkomst gesloten.
  3. Als u een account bij ons heeft, wordt uw bestelling ook gearchiveerd in de sectie 'Mijn bestellingen', die alleen toegankelijk is nadat u bent ingelogd. Indien nodig kan aanvullende informatie over de bestelling naar het e-mailadres van de betreffende koper worden gestuurd.
  4. De partijen komen overeen om met elkaar te communiceren in de vorm van e-mailberichten.
  5. De koper is verplicht om de prijs van de goederen die in de orderbevestiging zijn overeengekomen, inclusief de leveringskosten van de goederen (hierna te noemen de " aankoopprijs "), door Paypal, creditcard of overschrijving op de rekening van de verkoper, zoals vermeld in de orderbevestiging, aan de verkoper te betalen.
  6. De koper is verplicht de aankoopprijs voor de overeengekomen goederen te betalen binnen de termijn die in de orderbevestiging is vermeld, maar uiterlijk bij ontvangst van de goederen.
  7. Informatie over de afzonderlijke stappen die tot het sluiten van de koopovereenkomst leiden, volgt op deze algemene voorwaarden en de koper heeft altijd de mogelijkheid om de bestelling te controleren of te corrigeren voordat deze verstuurt wordt. De koopovereenkomst wordt gesloten in het Nederlands, indien de omstandigheden aan de zijde van de verkoper of de koper daar geen belemmering voor vormen, is het ook mogelijk om de koopovereenkomst in een andere, voor beide partijen begrijpelijke taal af te sluiten.
  8. De exploitant verstrekt samen met de goederen alle relevante documenten aan de koper met betrekking tot de goederen: factuur (belastingdocument), of. garantiebewijs (indien verstrekt door de fabrikant).
  9. De koper kan de bestelling per e-mail annuleren. De bestelling kan uiterlijk 24 uur na de orderbevestiging worden geannuleerd. Om de bestelling te annuleren, kunt u een verzoek indienen bij CONTACT.

 

IV.

Prijs

 

  1. Alle prijzen van goederen en diensten worden als definitief beschouwd, inclusief de BTW in het bedrag dat door de geldende wetgeving van de Slowaakse Republiek is vastgesteld (meestal 20% - het exacte tarief wordt altijd op de factuur vermeld), maar exclusief de leveringsprijs.
  2. Alle promoties zijn geldig tot de voorraad op is, tenzij anders aangegeven voor een bepaald product.
  3. Eventuele extra kortingen naast de kortingen die voor individuele producten op onze website worden getoond, individuele klantenkortingen of kortingen die door de samenwerking van onze internetwinkel met derden worden aangeboden, kunnen niet met elkaar worden gecombineerd.
  4. De eindprijs wordt direct voor het plaatsen van de bestelling aangegeven op het bestelformulier, inclusief BTW en andere belastingen en kosten (verpakking, verzendkosten) die de consument moet betalen om het product of de dienst te verkrijgen. Deze prijs kan niet eenzijdig door de Verkoper worden gewijzigd.

 

V.

Leveringsvoorwaarden

 

  1. Voorraadgoederen worden de volgende werkdag verzonden.
  2. Goederen die niet op voorraad zijn, worden altijd gemarkeerd als "momenteel niet beschikbaar".
  3. Tenzij anders overeengekomen tussen de verkoper en de koper in de koopovereenkomst, zijn wij verplicht uw bestelling uit te voeren en de goederen binnen 30 dagen na ontvangst van de bestelling te leveren. Als de bestelde goederen of een deel van de goederen in de bestelling niet binnen de bovengenoemde termijn kunnen worden afgeleverd, zullen we u zo snel mogelijk op de hoogte brengen van deze situatie en u informeren over de verwachte leverdatum van de goederen of u een voorstel doen voor de levering van vervangende goederen. Als we niet in staat zijn om de goederen binnen een extra periode te beveiligen, heeft u het recht om de koopovereenkomst op te zeggen en in geval van een betaling van de aankoopprijs (of een deel daarvan), wordt het bedrag binnen 14 dagen teruggestort op door u opgegeven bankrekening.
  4. Wij verwerken bestellingen voortdurend, elke werkdag.

 

 

VI.

Plaats en leveringsmethode

 

  1. De verplichting tot levering van de goederen wordt nagekomen door de goederen te overhandigen aan de klant of aan de in de bestelling vermelde bevoegde persoon. Goederen worden verzonden door de locale post in de vorm van een brief/pakket via de pakketbezorging of externe koerier tegen een extra kost. Daarom is het noodzakelijk om 1-3 werkdagen toe te voegen aan de leveringsperiode, waarbij het product door de Slowaakse post aan u wordt geleverd, of 1 werkdag voor levering per koeriersdienst.
  2. We zullen u per e-mail laten weten dat uw bestelling bij de koerier is ingediend. Als de goederen niet binnen 7 dagen na onze e-mail bij u zijn afgeleverd, neem dan contact op met de post en ons. Wij sturen u dan een e-mail met meer informatie over uw pakket en mogelijke redenen waarom het niet geleverd is. Als u een gebruikersaccount heeft, kunt u de actuele status van uw orderverwerking altijd controleren in de sectie 'Mijn orders'.
  3. De klant is verplicht de goederen persoonlijk op de overeengekomen plaats en tijd over te nemen of de overname te regelen. De klant bevestigt de ontvangst van de goederen schriftelijk in de leveringsbon. Samen met de goederen ontvangt de klant een factuur, die tevens dient als garantiebewijs.
  4. De verplichting tot levering van de goederen wordt geacht te zijn vervuld, zelfs indien de klant de goederen niet op het overeengekomen tijdstip en plaats overneemt of weigert de goederen over te nemen. Indien de klant de goederen niet overneemt en de goederen aan ons worden teruggezonden, hebben wij het recht om ons van de koopovereenkomst terug te trekken en van de klant de kosten voor het terugzenden van de goederen te eisen (de verkoper heeft recht op een vergoeding), ter hoogte van de werkelijke kosten van een poging tot mislukte levering van de bestelling en de verzendkosten in verband met de terugzending van de goederen). Herlevering van de zending is alleen mogelijk in onderling akkoord. De verkoper heeft ook het recht om het recht op schadevergoeding niet of slechts gedeeltelijk uit te oefenen.
  5. Wij zijn niet verantwoordelijk voor vertraagde levering van goederen veroorzaakt door een onjuist opgegeven adres van de ontvanger. De klant verwerft de eigendom van de goederen door ze over te nemen op de plaats van levering. Door de overname van de goederen gaat het risico van toevallige verslechtering ook over op de klant.
  6. Bij ontvangst van de zending heeft de klant het recht om de zending te controleren op eventuele schade aan het pakket (mechanische schade veroorzaakt door het transport) en of de goederen vrij zijn van gebreken. In geval van zichtbare schade aan de zending of goederen heeft de klant het recht om de zending niet over te nemen.In het geval dat de zending beschadigd is, neemt de koper de goederen niet over en kan de klant ervoor kiezen om het protocol van het leveringsbedrijf te gebruiken.

VII.

Betalingsmethode, verzendkosten en andere kosten

 

  1. De koper betaalt de aankoopprijs aan de verkoper:
    1. per creditcard
    2. per bankoverschrijving naar: IBAN SK2381300000002113250005,
    3. per Paypal
    4. Volledige informatie over de betalingsmogelijkheden vindt u hier: https://www.dedoles.be/betalingsmogelijkheden
  2. De koper kan gebruik maken van de kortingscoupon, die de koper een overeenkomstige korting biedt bij het gebruik ervan.
  3. De volgende verzendkosten worden aan de opgegeven prijzen van de goederen toegevoegd, afhankelijk van de wijze en het adres van de levering. De volledige verzendingsvoorwaarden kunnen hier worden bekeken: https://www.dedoles.be/verzendkosten-en-levering
  4. Wij rekenen geen andere kosten of verpakkingskosten.

 

VIII.

De munten van Dedoles

 

  1. Bij een bestelling via www.dedoles.be kunt u, alvorens te bevestigen, overwegen of u het totaalbedrag van uw bestelling naar boven wilt afronden en al dit verschil op de rekening van de burgervereniging "Voor bomen" wilt bijschrijven. Als u ervoor kiest, sturen we dit verschil, dat we 'De munten van Dedoles' noemen, naar de rekening van de burgervereniging 'Voor Bomen'. Meestal sturen we de munten van Dedoles één keer per maand naar de rekening van de burgervereniging 'Voor bomen'. Op uw factuur vindt u 'De munten van Dedoles' als een apart item. Houd er rekening mee dat als u vooraf heeft betaald of uw bestelling al heeft ontvangen (ongeacht de betaalmethode) en vervolgens besluit de bestelling te retourneren met een verzoek om terugbetaling, zullen wij deze niet terugbetalen, omdat deze al is overgemaakt op de rekening van de burgervereniging 'Voor bomen'. Gedetailleerde voorwaarden van 'De munten van Dedoles' kunt u hier bekijken: https://www.dedoles.be/munten-van-dedoles

 

IX.

Garantieperiode

 

  1. Alle verkochte goederen worden voorzien van een wettelijke garantietermijn van 24 maanden voor tweedehands goederen die ten minste 12 maanden bedraagt, te rekenen vanaf de ontvangst van de goederen door de koper.
  2. Indien op het verkoopartikel, op de verpakking of op de bijbehorende handleiding een gebruiksperiode is aangegeven, vervalt de garantieperiode niet voor het aflopen van de gebruiksperiode.
  3. Op verzoek van de koper is de verkoper verplicht een schriftelijk (garantiebewijs) te overleggen. Indien de aard van de zaak dit toelaat, is het voldoende om in plaats van het garantiebewijs het aankoopbewijs te leveren.
  4. Het garantiebewijs bevat de vermelding van de verkoper (naam en achternaam, handelsnaam of naam van de verkoper, zijn maatschappelijke zetel of plaats van vestiging), de inhoud van de garantie, de omvang en de voorwaarden ervan, de duur van de garantieperiode en de gegevens die nodig zijn voor de garantie. Indien de garantiebewijs niet alle gegevens bevat, vervalt de garantie niet.
  5. Door een vermelding in het garantiebewijs dat aan de koper wordt verstrekt of in advertenties, kan de verkoper een garantie bieden die buiten de wettelijke garantie valt. De voorwaarden en de omvang van deze garantie worden door de verkoper bepaald in het garantiebewijs.
  6. De garantie dekt geen normale slijtage.
  7. De garantie is niet van toepassing op cadeaus die gratis worden aangeboden of op de gewonnen prijzen van de winacties.
  8. Het recht op gratis garantiereparatie eindigt ook bij:
    1. verzuim om complete goederen, inclusief accessoires, aan te bieden,
    2. verzuim om duidelijke gebreken bij de overname van de goederen te melden,
    3. het verstrijken van de garantieperiode van de goederen,
    4. onjuiste en onprofessionele behandeling of verwaarlozing van de zorg voor goederen,
    5. mechanische schade aan de goederen veroorzaakt door de koper.
  9. Een defect kan niet worden beschouwd als een wijziging van de goederen die tijdens de garantieperiode is opgetreden als gevolg van slijtage, misbruik of verkeerd gebruik, in het bijzonder:
    1. het defect is ontstaan tijdens de garantieperiode als gevolg van slijtage of misbruik of onvoldoende of verkeerde behandeling,
    2. het gebrek wordt veroorzaakt door natuurlijke veranderingen in de materialen waarvan de goederen zijn gemaakt,
    3. het gebrek wordt veroorzaakt als gevolg van schade door de koper of een derde partij of een andere ongepaste ingreep.

 

 

X.

Annulering van de bestelling

 

  1. Als u uw bestelling wilt annuleren die nog niet is verwerkt, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op en geef ons uw ordernummer door. Als uw bestelling is al betaald, dan storten wij het geld binnen 14 dagen terug op de rekening waarvan u de betaling heeft gedaan. In het geval van betaling per creditcard (VISA, MasterCard) kan deze periode worden verlengd vanwege de procedure van de bank voor het retourneren van het geld van creditcardbetalingen.
  2. Tegelijkertijd behouden wij ons het recht voor om uw bestelling voor goederen te annuleren als wij niet in staat zijn om deze te leveren als gevolg van onbeschikbaarheid (niet op voorraad of intrekking van het aanbod) of als wij niet in staat zijn om de goederen binnen de overeengekomen tijd of prijs te leveren, en/of de beveiliging van de goederen ons onevenredige problemen en kosten zou opleveren in verhouding tot de waarde van de bestelde goederen, tenzij wij akkoord zijn gegaan met een vervangende uitvoering. Wij zullen u onmiddellijk per e-mail op de hoogte brengen van uw annulering. Zodra de koopprijs of een deel daarvan is betaald, wordt deze binnen 14 dagen teruggestort op de rekening waarvan u heeft betaald, tenzij wij anders overeenkomen.

 

XI.

Claim

 

  1. De verkoper is aansprakelijk voor eventuele gebreken die het verkochte artikel heeft op het moment van overname door de koper.
  2. Indien het gebrek is verwijderd, heeft de koper het recht om kosteloos, tijdig en op de juiste wijze te worden verwijderd. De verkoper is verplicht het gebrek zonder onnodige vertraging te verwijderen. De koper kan verzoeken om vervanging van het goed in plaats van verwijdering van het gebrek of, indien het gebrek slechts een deel van het goed betreft, om vervanging van het product, indien dit geen onevenredige kosten met zich meebrengt ten opzichte van de prijs van de goederen of de ernst van het gebrek. In plaats van het gebrek te verwijderen, mag de verkoper het gebrekkige goed altijd vervangen door een ander goed, tenzij dit voor de Koper geen ernstige problemen veroorzaakt.
  3. In het geval van een gebrek dat niet kan worden opgelost en waardoor het artikel niet correct kan worden gebruikt als een foutvrij artikel, heeft de koper het recht om het artikel te ruilen of om zich terug te trekken uit de overeenkomst. De koper heeft dezelfde rechten in het geval van verwijderbare gebreken, maar als de koper niet in staat is om het artikel goed te gebruiken vanwege het opnieuw optreden van het gebrek na reparatie of voor een groter aantal gebreken. In het geval van andere onherstelbare gebreken heeft de koper recht op een redelijke korting op de prijs van het artikel.
  4. De verkoper is verplicht de wijze van behandeling van de claim onmiddellijk te bepalen, in gecompliceerde gevallen niet later dan 3 werkdagen na de datum van de claim, in gerechtvaardigde gevallen, met name wanneer een gecompliceerde technische beoordeling van de toestand van het product of de dienst vereist is. Zodra de wijze van behandeling van de claim is vastgesteld, wordt de claim onmiddellijk behandeld; in gerechtvaardigde gevallen kan de claim op een later tijdstip worden behandeld; de claim wordt echter niet meer dan 30 dagen na de datum van de claim behandeld. Na het verstrijken van de termijn voor de behandeling van de claim heeft de consument het recht om de overeenkomst op te zeggen of het product te ruilen voor een nieuw product.
  5. De verkoper bevestigt onmiddellijk de ontvangst van de claim en geeft deze door aan de koper. Deze bevestiging wordt echter uiterlijk samen met een behandelingsdocument van de claim afgegeven.
  6. De periode vanaf de uitoefening van het recht op aansprakelijkheid voor gebreken tot de voltooiing van de claimprocedure (overhandiging van het gerepareerde product, schriftelijk verzoek tot aanvaarding van

de uitvoering of gerechtvaardigde afwijzing) telt niet mee voor de garantieperiode. In het geval van vervanging van het goed door een nieuw goed, begint de nieuwe garantieperiode bij ontvangst.

  1. Indien de consument binnen de eerste 12 maanden na aankoop een klacht indient, wordt deze door de verkoper in behandeling genomen op basis van een schriftelijke expertise van een specialist; ongeacht de uitkomst van de expertise is de consument niet verplicht om de expertisekosten te betalen.
  2. Indien een klacht door consumenten na 12 maanden na aankoop wordt ingediend, terwijl de verkoper deze heeft afgewezen, is de verkoper verplicht om in het claimformulier aan te geven naar wie de consument het product voor professionele beoordeling kan sturen. Indien het product ter beoordeling naar de aangewezen persoon wordt gestuurd, komen de beoordelingskosten en alle andere in redelijkheid gemaakte kosten voor rekening van de verkoper, ongeacht het resultaat van de beoordeling. Indien de consument door een expertbeoordeling de aansprakelijkheid van de verkoper voor het gebrek aantoont, kan de consument de claim opnieuw indienen. De garantieperiode vervalt niet tijdens de expertbeoordeling. De verkoper is verplicht om de consument binnen 14 dagen na de datum van de claim alle gemaakte kosten voor deskundige beoordeling, alsmede alle in redelijkheid gemaakte daarmee verband houdende kosten, opnieuw te vergoeden. Een teruggevorderde claim kan niet worden afgewezen.
  3. Onmiddellijk na de claimprocedure wordt de koper telefonisch op de hoogte gebracht van de uitkomst van de claim en tegelijkertijd wordt het claimprotocol (bewijs van claimbehandeling) per e-mail of per aangetekende post afgeleverd. Het bewijs van de behandeling van de claim hoeft niet te worden geleverd als de consument de mogelijkheid heeft om de claim op een andere manier te bewijzen.
  4. In geval van een klacht informeert de consument de verkoper per e-mail (voor een zo snel mogelijke afhandeling van de klacht) en stuurt hij de goederen verpakt in een voor transport geschikte verpakking, samen met een beschrijving van het gebrek en een kopie van het (eventuele) aankoopbewijs naar de verkoper:

Danka Skokanova EXPANDECO - Dedoles s.r.o.

Halensebaan 117

3390 Tielt Winge

Belgium

Email: hallo@dedoles.be

 

  1. De koper heeft recht op vergoeding van de noodzakelijke kosten die door de koper worden gemaakt in verband met de uitoefening van de rechten die voortvloeien uit de aansprakelijkheid voor gebreken. Indien de consument niet tevreden is met de wijze waarop de verkoper zijn claim heeft afgehandeld, of indien hij van mening is dat de verkoper zijn rechten heeft geschonden, heeft hij de mogelijkheid om contact op te nemen met de verkoper voor herstel. Indien de verkoper binnen 30 dagen na de verzending op het verzoek om herstel reageert of weigert te reageren, heeft de consument het recht een verzoek in te dienen om een alternatieve oplossing voor zijn geschil te zoeken op grond van § 12 van Wet nr. 391/2015 van het Staatsblad van de Slowaakse republiek betreffende alternatieve geschillenbeslechting en betreffende wijzigingen van bepaalde wetten.
  2. Alternatieve geschillenbeslechting mag alleen worden toegepast door een consument (natuurlijke persoon) die bij het sluiten en uitvoeren van een consumentenovereenkomst niet handelt in het kader van zijn bedrijf, dienstverband of beroep. Alternatieve geschillenbeslechting betreft alleen een geschil tussen een consument en een verkoper met een waarde van meer dan 20 euro als gevolg van een consumentenovereenkomst op afstand.
  3. Onderwerp van alternatieve geschillenbeslechting op basis van artikel 3 van wet nr. 391/2015 van het Staatsblad van de Slowaakse republiek mag u een vergoeding van maximaal €5 met btw eisen om een geschillenbeslechting in gang te zetten. U kunt een verzoekschrift indienen op de manier die is gespecificeerd in overeenstemming met artikel 12 van Wet nr. 391/2015 van het Staatsblad van de Slowaakse republiek of door te klikken op deze website https://www.soi.sk/en/alternative-solutions-consumer-saving/formular-for-submission-for-starting-ars.soi .
  4. De consument kan een alternatieve oplossing voor zijn geschil in kaart brengen door gebruik te maken van het online platform voor geschillenbeslechting dat beschikbaar is op https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage.
  5. Bevoegde entiteiten voor alternatieve geschillenbeslechting met de verkoper Dedoles bv is de Slowaakse handelsinspectie

SOI-inspectie gevestigd in Trnava voor Trnava Region Pekárska 23, 917 01 Trnava1

tel.: +421 3 5512 689

E-mail: tt@soi.sk

of een andere relevante bevoegde juridische entiteit die is opgenomen in de door het Ministerie van de Economische Zaken van de Slowaakse Republiek bijgehouden lijst van subjecten van alternatieve geschillenbeslechting (de lijst is beschikbaar op http://www.mhsr.sk ).

 

XII.

Opzegging van de overeenkomst

 

  1. De klant heeft het recht om het contract zonder opgave van redenen op te zeggen in overeenstemming met §7 van de wet nr. 102/2014 van het Staatsblad van de Slowaakse republiek betreffende de bescherming van de consument bij de verkoop van goederen of het verlenen van diensten op de basis van een overeenkomst op afstand of buiten verkoopruimten van de verkoper en tot wijziging en aanvulling van bepaalde handelingen zoals gewijzigd binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen. Als de goederen binnen één bestelling afzonderlijk zijn geleverd, loopt de herroepingstermijn vanaf het moment van aanvaarding van de laatste geleverde goederen.
  2. Als de koopovereenkomst betrekking heeft op de levering van goederen, heeft de consument het recht om zich terug te trekken uit de overeenkomst voordat de goederen worden geleverd. Indien de klant zich terugtrekt uit de overeenkomst, zal hij ook elke bijkomende overeenkomst in verband hiermee opzeggen.
  3. Overeenkomstig met de wettelijke regeling. §517 sec. 1 van het Burgerlijk Wetboek, kan de klant zich ook terugtrekken uit het deel van het voorwerp van het contract (als het voorwerp van het contract of bindende bestelling de levering van verschillende goederen was in dit geval wordt het contract alleen in de desbetreffende sectie opgezegd.
  4. De consument is verplicht, indien hij van dit recht gebruik wenst te maken, de schriftelijke herroeping van de koopovereenkomst uiterlijk op de laatste dag van de aangegeven periode persoonlijk aan het contactadres van de verkoper te leveren of deze herroeping voor te leggen voor postvervoer. Na de kennisgeving van herroeping is de consument verplicht om het onderwerp van de overeenkomst waarvan hij afziet, samen met alle documentatie - bijvoorbeeld een kopie van de factuur, instructies en andere documentatie voor de hem geleverde goederen samen met de goederen, maar niet later dan 14 dagen na de datum van herroeping - persoonlijk toe te sturen of te leveren.
  5. Wij raden kopers aan om de goederen als aangetekende zending met pakketverzekering te verzenden.
  6. De herroeping van het contract moet door de koper schriftelijk worden gedaan op een manier die geen twijfels doet ontstaan over het feit dat de herroeping heeft plaatsgevonden of in de vorm van een vermelding op een andere duurzame drager of met behulp van het formulier dat is te vinden op https://www.dedoles.be/claim (klik op de afbeelding om deze op te slaan, selecteer "Save file" en vul deze vervolgens in en print deze uit op uw computer).
  7. De herroeping van de koopovereenkomst volgens het vorige punt van deze algemene voorwaarden moet de vereiste informatie bevatten in het formulier dat gepubliceerd is op https://www.dedoles.be/claim , met name de identificatie van de koper, het nummer en de datum van de bestelling, de exacte specificatie van de goederen, de manier waarop de verkoper de reeds ontvangen prestatie moet terugsturen, met name het rekeningnummer en/of het postadres van de koper.
  8. Stuur de goederen niet onder rembours naar ons, dergelijke goederen worden niet overgenomen.
  9. De exploitant van de e-shop zendt de betaalde prestatie voor de goederen/dienst terug, inclusief transportkosten in de zin van de bepalingen van de wettelijke regeling §9 sec. 3) van wet nr. 102/2014 van het Staatsblad van de Slowaakse republiek. evenals de aantoonbaar gemaakte kosten om de goederen te bestellen binnen 14 dagen na de datum van de levering van de herroeping, maar hoeven de goederen niet te retourneren voordat de goederen worden geleverd of de consument de verzending van de goederen niet kan bewijzen, dit geldt niet als de verkoper voorstelt de goederen zelf op te halen. De consument heeft het recht om het herroepingsrecht uit te oefenen om de kosten van de goedkoopste normale leveringsmethode die door de verkoper wordt aangeboden, te compenseren.
  10. Overeenkomstig sec. §7 par. 6 van wet nr. 102/2014 van het Staatsblad van de Slowaakse republiek kan de klant zich niet terugtrekken uit het contract, dat is indien:
    • de verkoop van goederen die op de specifieke behoeften van de consument zijn afgestemd, van op maat gemaakte goederen of van goederen die specifiek voor één consument zijn bestemd,
  11. De consument draagt elke waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik ervan en die verder gaat dan wat nodig is om de functionaliteit en de kenmerken van de goederen vast te stellen.

 

 

XIII.

Privacy beleid

 

Voor meer informatie en precieze voorwaarden met betrekking tot persoonsgegevens en de verwerking en bescherming ervan, zie: https://www.dedoles.be/processing-personal-data-for-marketing

 

 

XIV.

Nieuwsbrief en e-mails van ons

 

  1. Wanneer u zich registreert of een bestelling plaatst, kunt u ervoor kiezen om regelmatig nieuws van ons te ontvangen (gemiddeld één keer per week). U kunt er ook voor kiezen om u individueel op de pagina in te schrijven voor de nieuwsbrief door uw e-mailadres in te voeren, of door te klikken op de link in de e-mail die wij u hebben gestuurd. Uiteraard kunt u zich altijd weer afmelden. Wij informeren u ook over de verwerking van uw bestelling, de beschikbaarheid en onbeschikbaarheid van producten en sturen u een kortingsbon naar uw e-mailadres. Wij kunnen alle geregistreerde klanten onregelmatig (tot meerdere keren per jaar) belangrijke informatie sturen over de werking van onze online winkel en het gebruik van de gebruikersaccount. Als u zich ergert aan e-mails, stuur dan een e-mail naar hallo@dedoles.be of reclame@dedoles.be .

 

 

XV.

Slotbepalingen

 

  1. Alle overeenkomsten tussen de verkoper en de koper vallen onder de wetgeving van de Slowaakse Republiek. Als de in de koopovereenkomst tot stand gebrachte relatie een internationaal element bevat, komen de partijen overeen dat de relatie wordt beheerst door het recht van de Slowaakse Republiek. Dit doet geen afbreuk aan de rechten van de consument onder algemeen bindende wetgeving.
  2. De verkoper is niet gebonden aan gedragscodes ten opzichte van de koper in overeenstemming met de bepalingen van wet nr. 250/2007 van het Staatsblad van de Slowaakse republiek betreffende de consumentenbescherming zoals gewijzigd.
  3. Alle rechten op de website van de verkoper, met name het auteursrecht op de inhoud, inclusief de lay-out van de site, foto's, films, grafische afbeeldingen, handelsmerken, logo's en andere inhoud en elementen, behoren toe aan de verkoper. Het is verboden om de website of een deel ervan te kopiëren, te wijzigen of anderszins te gebruiken zonder toestemming van de verkoper.
  4. Verkoper is niet aansprakelijk voor fouten die worden veroorzaakt door inmenging van derden in de internetwinkel of door gebruik dat in strijd is met het doel van de internetwinkel. Bij het gebruik van de internetwinkel mag de koper geen procedures gebruiken die de werking van de internetwinkel nadelig kunnen beïnvloeden en mag hij geen activiteiten ondernemen die hem of derden in staat stellen de software of andere onderdelen van de internetwinkel te manipuleren of te misbruiken en de internetwinkel, of onderdelen of softwareapparatuur te gebruiken op een manier die in strijd is met het doel of de bedoeling ervan.
  5. Het koopcontract, inclusief de algemene voorwaarden, wordt door de verkoper in elektronische vorm gearchiveerd en is niet openbaar toegankelijk.
  6. De verkoper kan de formulering van de algemene voorwaarden wijzigen. Deze bepaling doet geen afbreuk aan rechten en verplichtingen die ontstaan ​​tijdens de looptijd van de vorige formulering van de Algemene voorwaarden.

 

  1. Toezicht op de naleving door de verkoper van de verplichtingen jegens de consument is de Slowaakse handelsinspectie, namelijk de werkplek:

SOI-inspectie gevestigd in Trnava voor Trnava Region Pekárska 23, 917 01 Trnava1

tel.: +421 3 5512 689

e-mail: tt@soi.sk

http://www.soi.sk

http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing zoals vermeld op de website www.dedoles.be op de dag van verzending van de bestelling naar de koper, die ze zonder voorbehoud accepteert, wat ook wordt bevestigd door actief te klikken op de orderbevestiging. De exploitant behoudt zich het recht voor om de algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. Gesloten bestellingen zijn echter onderworpen aan de bewoordingen op het moment dat de bestelling werd geplaatst.
  2. Deze algemene voorwaarden treden in werking op 1.12.2019 en annuleren de eerdere formulering van de algemene voorwaarden.

 

 

 

Bijlage nr. 1

Contract herroepingsformulier

(vul dit formulier in en verstuur het alleen als u het contract wilt intrekken)

 

Aan: Dedoles, bv,

met maatschappelijke zetel te Za koníčkom 14, Pezinok 902 01

ingeschreven in het handelsregister van de Arrondissementsrechtbank Bratislava I, sectie: bv, dosier nr. 81976/B

Bedrijf ID: 46 706 305

RSIN: 2023541630

BTW ID: SK2023541630

Telefoon: +421334440005

E-mail: hallo@dedoles.be

Ik kondig hierbij aan (*) dat ik het contract voor de aankoop van de volgende goederen en/of contract voor de levering van de volgende service (*) intrek (*): ..............

Besteldatum / datum van ontvangst (*) ..............

Naam van consument (en) (*) ...............

Consumentenadres (sen) (*) ..............

Handtekening van de consument (en) (*) (alleen als dit formulier op papier wordt ingediend

formulier) ..........................

 

Datum ..................

 

 

(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.